Älgjakten har börjat!

Nu har äntligen älgjakten börjat! Att sitta där på passet i flera timmar och bara vänta på att en älg bara skulle råka dyka upp låter kanske tråkigt... men sanningen är den att det är jäkligt spännande faktiskt. Att man måste vara så tyst som det går. Smyga med allt, och vara på helspänn, hålla koll på varje liten buske, varje litet träd för att kika efter älgen eller något annat djur är skitkul!
Jag tror inte att vem som helst skulle kunna sätta sig ute i skogen en hel dag och bara vänta, och vänta. Det gäller att man är en naturmänniska som älskar att vara i skogen och som har intresset för jakt. Annars skulle man inte stå ut en timme heller.
Jag började följa med min pappa på jakt för många många år sedan när jag var pytteliten och har uppsiktsjagat med honom i ....hm?....5 år är det kanske?? Och det är det som fick mig att bli så intereserad. Plus att jag kan och vet mycket om djur, och gillar då att vara i skogen....OCH!!!! Ett stort plus är Att jag har ett bra lokalsinne.. Eller hur pappa?? Heheh! Jag är den enda tjejen i våran grupp och den absolut yngsta. Men det är också ganska kul för gubbarna ska försöka visa sig lite frän och testa en och slänger ur sig en och annan komentar ibland ..Lika som dom gjorde på Mekanotjänst....men det dom inte väntar sig är att, även om jag är betydligt mycket yngre, plus att jag är en tjej så käftar jag emot bara. Då blir dom helt paff, för att en tjej reagerar så är tydligen inget dom är van vid....Skit kul tycker jag iaf!!! =)

Än så länge så har jag inte lyckats skjuta någon älg. Men jag har en känsla av att jag kommer få skjuta en på söndag! Då ska jag få vara hundförare med Stella och gå i mina hemmaskogar i Djursta. Spännande!!!!!

Byebye skit jakt på er!!


Kommentarer
Postat av: Emma-Maria

Åh ni ska vara nästan hemma hos mig ;) Och killar har nog i alla tider blivit paff/stöss när dom möt på oss :p Hahaha vi som ALLTID kan hålla tyst ;p eller inte :D

2009-10-22 @ 14:07:27
URL: http://emmamarialiiten.blogspot.com
Postat av: mamma

härligt å vara i skogen...tror jag ska följa med nån dag...kram kram

2009-10-22 @ 22:13:43
Postat av: Rosa , Cappie,TomTom & Dalton

Tjena EE , hoppas att allt är bra.

pöss o kram från moster Rosa

2009-11-19 @ 09:17:25
URL: http://frisegardborder.be
Postat av: Linda

Hehe .. Så sant så sant! aldrig en lugn stund på natten :P hihi..

Inatt somnade hon halv 2 ca.. Suck!!

Hon har vänt på dygnet min lilla tös. men förstår inte varför , för nu sover hon inte nå länge alls på dagarna,igår var hon vaken hela dagen!!!

knepigt.. hehe!!

2009-11-26 @ 10:00:58
URL: http://lindawik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0